mandag 20. august 2012

Oppsummering!

Jeg blei litt lei av aa skrive blogg, men her kommer en liten, og sikkert ganske kjedelig, oppsummering av tida som har gaatt siden det siste besoeket vaart dro:
Etter ett taarevaatt farvell paa flyplassen, maatte vi troestespise paa cafe mens Bengt handlet. Sjokoladeiskaffen var faktisk ganske god!

Ferie er KJEDELIG! saerlig naar foreldrene maa jobbe og ikke kan dra paa spennende turer. Her er Thale og Dahan kommet paa overnattingsbesoek! Det hjelper!


Til og med tannpussen blir morsom!

De stoerste ville si god natt til hundene

Jeg tror Dahan er supermanfan. Det blei en lang kveld...

Neste dag var de to minste litt troette og humoeret varierende. Det ble medre med lunsj, bad og jungel-gym pa ZigZag

Dagen etter fikk vi Pippa og Emily paa besoek. Her paa vei til middag paa Olgas. Saann aitter man altsaa i bilen her i landet...


Vi proever aa finne en bra skole for studenter fra Tromsoe som kommer hit for aa ha praksis. Denne saa hyggelig ut, og passe Zambisk (bare stroem i noen av byggene, minimalt med boeker og utstyr...).

Rektor var veldig hyggelig og ville gjerne ha besoek av norsle studenter



 Av og til samarbeider og leker ungene godt sammen!

Her lager de midday mens vi voksne slapper av med et glass vin i stua!

Kylling!

Her er resultatet! Poteten var litt i overkant salt og oljete, men ellers var det absolutt en god start!

Her pad Water front. Det var her vi var den aller foerste dagen da vi kom hit. Vi snakker mye om at vi ssnart skal hjem. Tida har gaatt utrolig fort!


Forrige uke var det intervjuer paa DALICE av mulige nye studenter. Bengt og jeg var saa heldige aa bli satt til aa vaere med aa taste inn alle opplysningene... 
Laaaaange koeer


Jentene har lunsj i hagen

Vaffler med kardemomme importert fra norge!


De har laget sang ogsaa! Og til sangen hoerer det selvfoelgelig med en dans!

Zambian style!



Ellers kan det nevnes at guttevalpene er blitt kastrerte og jeg maatte vaere assistent! Lupus begynte aa vri seg og ville stikke av foer legen var ferdig. Saaret hans ser fremdeles ganske aapent og ille ut... Eirunn har vaert paa overnatting hos Dahan, og det hadde visst vaert veldig vellykket. Vi hadde egentlig tenkt aa ta en langhelg i Lusaka, men saa blei det plutselig masse kjedelig jobbing isteden. Tror det er den kjedeliogste jobben jeg har gjort noensinne. -og jeg tror det blir mer i morgen...
Jeg har vaert paa en times joggetur for foerste gang! Det gikk sakte og jeg kom sikkert ikke saerlig langt, men jeg holdt ihvertfall ut! Etterpaa blr det ikke mer jogging paa en uke pga noen diiiiigre vannblemmer paa haelene!

Jentene og jeg skal vaere med paa yogaaid 09.09. Vi skal proeve aa faa folk til aa sponse vaar yogainnsats, og pengene gaar til The butterfly tree. Mer informasjon finner du her:
Foreloepig har vi ingen sponsorer....

I dag har vi hatt besoek av Dale som gaar i klassen til Ingfrid. De inviterte egentlig Ingfrid dit, men hun turte ikke dra aleine, og jeg kunne ikke henge der hele dagen. Jeg trodde ikke egentlig at han ville komme hit da jeg foreslo det, men han kom! Det er han som graater HVER DAG naar moren gaar fra ham paa skolen! Han var her helt til kl 17, og det var ikke noe problem. 

Vinteren er over! Naa har vi ytterdoeren aapen hele kvelden for aa faa litt luft og aircondition paa om natta. Foreloepig er det bare deilig, men jeg hoerer det skal bli litt i overkant varmt i oktober... 

Naboene hadde loever i hagen for et par netter siden!!! Han hadde hoert noen rare lyder fra hundene sine og da han saa ut, saa han to loever. Det er mange hunder her i omraadet, og en stor gjeng gikk etterhvert sammen og bjeffet saa heftig at loevene rygget. Det kom visst en bil med noen folk som skulle jage dem vekk ogsaa. Hvor loevene er naa vet jeg ikke... Elefantene er her fremdeles ogsaa. I gaar dreiv de og skoet skremmeskudd her saa det rista i vinduene! AFRICA!

Jeg har hatt vondt i halsen en uke. I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi det gjorde vondt hver gang jeg svelget, og da maatte jeg selvfoelgelig svelge hele tida! I morges var det ikke vondt mer, men stemmen min er noget merkelig. Bengt sier det hoeres ut som om jeg skal begynne aa graate hele tida! med andre ord er det paa tide aa krype til koeys. Det er jo langt paa natt (snart ti!)

2 kommentarer:

  1. Uff da. Kjedelig med halsvonde... Men suuupert med god innsats i jogginga. Stå på!

    Jeg er student!!!! Har startet opp på pedagogikk og har vært på mine første forelesninger. So far so good. Vårin har også startet på skolen, og det går supert.

    Det er Døgnvill til helga, og vi skal på fredag for å se Jarle Berntoft og Pet shop boys... He he... Blir nok bra.

    Ellers begynner vi omsider å få litt hverdag etter en lang ferie. Jeg har også laget album fra Afrika turen vår, og jeg gleder meg til å sitte å drømme meg tilbake dit...

    SvarSlett
  2. Fikk ikke plass i det første feltet, så her fortsetter jeg...

    Vi har også vært på noen 10 på topp turer, men bærplukking har det blitt lite av.

    Dere får kose dere masse, for som du selv skriver så begynner tida plutselig å løpe av sted med dere.

    Klem fra Oddrun og gjengen.

    SvarSlett