søndag 9. september 2012

Litt fra en varm uke og litt mer fra helg med besoek og Yoga Aid


En varm uke!

En dag det var varmt og vi ikke hadde saa mye aa gjoere, dro vi nesten rett til Chanters lodge for aa kjoele oss ned etter skolen. Dvs, Viljar hadde endelig klart aa laste ned et bilspill han hadde faatt av onkel Haavard, saa han var veldig opptatt med det. En pannekake med is hadde han tid til!

Jeg bada ogsaa! Det var litt kaldt og vanskelig aa komme uti, men jeg klarte det! Her har jentene pannekake- og- is- pause, mens jeg spiste samosa (som minner meg om studietida og kiosken ved siden av Barratt!).



Etter litt leksegjoering (ikke saa mye lekser foerste uka etter ferien!) spiste vi middag i hagen. Det er ikke saa mye insekter for tida, bortsett fra mygg, og det var veldig deilig og svalt ute. Fikk en del myggestikk...

Bengt og Viljar har en greie paa gang for tida om sterk mat. Bengt hadde kjoept en spaghettisaus som skulle vaere hot and spicy for aa se om Viljar ville innroemme at den var sterk eller ikke. Viljar innroemte ingenting, og spiste all maten sin! Det var ganske sterkt! Jentene blei ganske sure, -de syntes ikke det var noe stas med mat som var saa sterk at det ikke smakte noen ting! Saann gaar no dagan, -er det ikke det de sier?

Paa fredag hadde Ingfrid sin aller foerste spelling test, og hun fikk alt rett! Rimelig fornoeyd med det! Den nye laereren hennes virker bra og passe streng. Orden i sakene baade naar det gjelder lekser, leseboeker og andre boeker. Vi fikk noeye beskrivelse av hvordan bokbindene skulle vaere! Ingfrid ser ut til aa trives godt.


Eirunn har hatt musikklaereren til laerer denne uka. Hun skal egentlig ha den nye rektoren som laerer, men han hadde ikke kommet helt i orden enda. Det er visst noe tull med arbeidstillatelsen hans, men jeg haaper det har ordnet seg! Neste uke er han visst klar. Spennende!

Helg!


Loerdag var vi paa golfklubben. Viljar var paa karate og jeg paa joggetur. Bengt har kronglete knaer for tida, saa han hadde tenkt aa svoemme, men ved bassenget var det en masse folk som holdt paa aa ordne til et "kitchen party" ( Fest for en dame som skal gifte seg. Hun trenger jo ting til kjoekkenet...). Da var det ikke saa stas a ta et bad. Vi hadde med oss Caspian! Det var goey for jentene, og jeg tror litt goey for han ogsaa. Han var med meg en liten joggerunde, og det gikk veldig fint! Etterpaa loep baade jentene og Viljar med han, saa han var god og sliten da vi kom hjem! Om noen uker, naar vi drar herifra, saa kommer han til aa bli skilt fra de to andre, saa vi proever aa venne han til nye steder, nye mennesker og aa vaere uten soesknene.
Etter joggeturen min, skulle jeg ta en dusj. Jeg har faktisk gitt de penger (500 kr) til aa fikse dusjen der, saa det blir varmt vann og et skikkelig dusjhode, men roerleggeren er visst veldig treig. Jeg vet at alle materialene er kjoept, men det hjelper jo ikke saa mye... Jeg hadde vaert veldig smart og sprayet rommet med insektspray foer joggeturen, saa da jeg kom for aa dusje, laa det fullt av mygg og noen andre litt stoerre insekt paa gulvet der inne. Det tok sin tid aa forklare at jeg gjerne ville ha en kost eller noen til aa koste, men til slutt forstod de det da! Vel inne i dusjen og full av saape, forsvant vannet! Kaldt vann i en hard straale er bedre enn ikke noe vann! Jeg stod der en stund og lurte paa hva jeg skulle gjoere, og etter litt begynte det aa dryppe litt vann. Jeg fikk skylt av meg det meste av saapa, og kom meg ut av det kalde vannet og ut i sola!

Jentene blei henta paa golfklubben av Karen, mamma til Thale og Dahane. De hadde en playdate, og Eirunn skulle overnatte. Akkurat da vi skulle dra, kom det en nordmann!Jeg husker ikke hva han het, men han og Bengt hadde en laaang prat (til Viljars store ergrelse!). Jeg fikk med meg at han hadde jobba en del for kirkens noedhjelp og at han var fra Krageroe.

Det tok ikke veldig lang tid etter at vi hadde kommet hjem foer Viljar kjedet seg. Samwingaungene er opptatte i kirka paa loerdager og Martin er i Oesterriket paa ferie. Det blei til at vi ringte etter Emily! 
Hun ville gjerne henge med oss, og vi tok henne med til Maramba river lodge, der de har et stort sjekkbrett paa bakken!


Begge liker aa spille sjakk, de elsker Harry Potter og boeker generelt, og de er glade i aa spille spill paa skjermer. Etter at vi hadde henta Ingfrid seinere, skulle vi kjoere Emily hjem, men hun hadde egentlig lyst til aa overnatte! Eirunn sin seng var jo ledig... Saann blei det! Her ser vi Maskens soenn foer leggetid.


Ingfrid syntes det var veldig stas at store Emily ville ligge paa rom med henne!

Saa er det soendag og Yoga Aid. Det var goey!

Det meste gjorde vi i par. Her vrir og strekker vi

Her skal en vaere speil

Barneversjon av solhilsen

Parversjon av "warrior two" -vet ikke hva det kalles paa norsk, -kriger to?

Dobbel triangel

Kobra med drahjelp!

En slags bro oppaa en "down dog"



Hmmm... vet ikke hva dette kan kalles

Etterpaa hoppet alle ungene i vannet!


Eirunn i lufta!

-og Ingfrid i lufta!


Yoga laereren hadde laga sunt snacks, og vi koste oss ved bassenget en liten stund foer vi dro hjem. Helgen blei avslutta med besoek av The Samwingas, og til slutt vaar etterhvert faste soendagskylling med lariam (malariamedisin!) til dessert. 
Det maa nevnes at vi har snakka mye om onkel Haavard i dag, som har bursdag! Gratulerer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar