torsdag 21. juni 2012

Ingfrid som Fotograf!

I dag er det midtvinter her, og de sier at det er den kaldeste dagen i aaret. I saa fall blir det ikke saerlig kaldt! Ihvertfal ikke paa dagtid! Paa kvelden synker temperaturen ganske fort, og her om dagen, da vi var paa Olgas for aa spise, kom de med disse ovnene! Vi har aldri sett saanne foer. Ingfrid kjedet seg mens vi ventet paa maten, og fikk lov til aa ta bilder. Her er noen av dem:

Denne ovnen varmet utrolig ggodt!

Ingfrid var veldig fornoeyd med dette bildet!

Ingfrid syntes vi maatte ha med et bilde av det fine taket ogsaa.
 Ungene har vaert paa skolen igjen denne uka, og det tror jeg var bra baade for dem og oss. Hvem kan holde dem med selskap i august naar mormor og morfar drar, og ferien deres begynner?
Paa jobb har vi vaert opptatt med aa faa installert antivirus baade paa labben og paa private lap topper. Paa mandag fikk vi tak i gutta som var her med datamaskinene, og det viste seg at det umulig kan ha vaert Bengt eller jeg som lagde passord. De hadde passord og brukernavn, saa da kom vi endelig igang!
Bengt fikk hoere fra en kollega at det var en dame nede paa DALICE pre-school som solgte fiiiine skinnjakker, saa han tok seg en tur. Det var bare smaa jakker igjen, saa det blei ikke noen jakke paa han, men han fikk tatt noen bilder!
Ungene paa pre-school med to av pre-school studentene som har praksis der.

Det ser da ganske koselig ut?

Soete unger!

Jeg har tenkt at foersteklassingene paa pre-school som jeg har i Music, Games and Dances skal lage en forestilling som skal vises i barnehagene rundt her i omraadet. Det var litt vanskelig aa faa til! Hele mai gikk bort i ingenting (studentene kom ikke, fridager), og de to foerste gangene i juni har det vaert labert oppmoete og vi har faatt gjort lite. Naa har jeg funnet et Zambisk eventyr som ser ut til aa egne seg godt til dramatisering og musisering! Haaper jeg klarer aa inspirere studentene (VELDIG VANSKELIG!!!) saa de blir litt "gira".
Hjemmesida jeg skal lage maa vente enda litt til. Siste nytt er at banken vanligvis ikke gir ut VISAkort (som vi maa ha for aa betale for hosting) til institusjoner, bare til enkeltpersoner. Jeg har ikke gitt opp enda!
Ellers var det en STOR dag paa jobb i dag: Vi hadde foerste undervisningstime i den nye labben!
Fornoeyde studenter!

Bengt hadde litt ting og tang aa ordne i dag, saa det var jeg som var "styrte showet". Det var ikke noe internet i dag, saa det ble en time der studentene skulle laere aa bruke Word. Vi hadde heller ikke klart aa faa tak i kabel til beameren, saa det blei mye tegning i lufta og stottring om left and right and top and bottom of the screen, men vi fikk gjort det jeg hadde tenkt. Tenk at JEG har undervist i Word!!! Og det var ganske goey ogsaa! I morgen har vi timer fra 0800 (men det betyr vel 0830) til 1600, og jeg har MGD med pre-school i tillegg! Tenker det blir deilig med helg etterpaa!

I gaar trodde Bengt at han hadde overtalt Viljar til aa faa klippet luggen sin en cm! Jeg fant fram saksa, og mens jeg venta paa han, ville begge jentene gjerne klippe seg. Da de var ferdige, og veeeeldig fornoeyde, hadde Viljar ombestemt seg. Han vil aldri mer klippe haaret!

Jentene var straalende fornoeyde med haarklippen! Jeg maatte rette litt opp i dag...
Ingfrid har blitt en racer paa aa lese og skrive i det siste! Hun har sendt mail til besteforeldre som hun har skrevet helt selv, og hun leser litt hver dag, baade paa norsk og engelsk. Det er litt morsomt aa hoere paa naar hun staver seg gjennom norske ord paa engelsk! Da hun fikk hoere at morfar hadde falt paa sykkel og brukket armen, trodde hun den hadde falt helt av, og ville hjem til han med en gang! Heldigvis hadde den ikke falt helt av, men han maatte droppe aa sykle Trondhjem-Oslo. Ungene ble litt beroliget da de fikk facetime med han og saa at han var nesten like tullete som vanlig:-) 

Siden det snart er fredag, kan jeg jo oenske alle en god helg:
GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar