søndag 3. juni 2012

En rar uke...


Det er foerst og fremst paa jobb at det har vaert en rar uke. Forrige uke skrev jeg om alle de nye datamaskinene, -labben er fremdeles stengt. Grunnen er at maskinene ikke har antivirus. Burde vaere greit aa faa tak i? Noen har, men faar ikke lagt det inn paa maskinene, andre vil kjoepe paa nett, men DALICE har ikke kreditkort, andre igjen vil laste ned gratisprogram og kjoepe seinere... Og ICT kommiteen har aldri moeter, saa vi faar ikke samkjoert noe. Lederen av kommiteen er ikke veldig interesert, og de (vi) andre vil ikke kjoere over han. Fungerende rektor sa paa tea break her om dagen at ICT kommiteen maatte bli mere aktiv, men at lederen var overarbeida. Han sa ingenting om hva som skulle gjoeres med det eller hvem som skulle ta over. Saa skjer det ingenting. ARGH!!! Studentene maser, men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjoere... 
Jeg har tenkt aa lage en ny hjemmeside siden den gamle har forsvant. Vi har faatt penger til aa betale host, men hvordan faar man betalt uten kreditkort??? Jeg kan jo betale selv og saa faa pengene, men da blir det liksom min side...Ledelsen er ikke saerlig interesert i aa faa et kort heller, og sier at banken sikkert kan fikse det. Saa maa man altsaa dra til byen og staa i koe. Faar ta det neste uke.
Vi har ogsaa faatt penger til aa kjoepe raskere internet, men utrolig hvor mange brev som maa skrives foer det kan gaa i orden! Det er likevel den saken som har kommet lengst. Fungerende rektor har naa faatt kontrakten fra Microlink, saa naar den er underskrevet og levert tilbake, kan de bare trykke paa knappene sine, og saa har DALICE mye bedre net! Litt synd at studentene ikke faar brukt det...
Naar jeg foerst er i klagehjoernet, -vi har brukt ukesvis paa aa faa kjoept blekk til skriveren til kontoret vaart!  Historien er saa lang og kjedelig at jeg ikke gidder aa fortelle alt, men seks personer maatte skrive under paa brev i syv eksemplarer!!! Og saa maa det selvfoelgelig sendes fram og tilbake hit og dit... FOR BLEKK!!!
Noe helt annet, men som ogsaa er litt rart, -Bengt har blitt spurt flere ganger om aa investere i buisness! Baade studenter og en som jobber paa golfclubben vil ha han med. Det er vel egentlig snakk om aa laane (faa?) penger. Alan, en student som plutselig har begynt aa jobbe i hagen her, ville ha oss til aa handle for seg i byen. Mye skjer her som ikke ville ha skjedd hjemme!

Nok om det!
Viljar blei student of the week forrige uke! Her er han forran to av diplomene sine.
Han ville gjerne at alle skulle se hva som stod paa dem ogsaa!



Torsdag kom noen nabojenter plutselig paa besoek! De er 11 og 12 aar gamle, men lekte fint med vaare jenter. Eirunn var veldig glad for aa faa noen litt eldre jenter aa leke med. De var her en tur i gaar ogsaa, og da var det flere andre her og. Her er Loschomo (???), E og I i det lille bassenget vaart. De brukte lang tid paa aa vaske det foerst, men de syntes det var veldig kaldt, og endte med aa ta et bad i badekaret i stedenfor!

Det har ikke egentlig skjedd saa veldig mye annet denne uka. Vi har ihvertfal ikke tatt saerlig mange bilder. Her er de vi har:
Baren paa golf klubben



Ingfrid og jeg en vanlig morgen

Valpene blir store! De er som regel gode venner, men sloss om maten!


Forresten, for de som ikke er ivrige paa facebok: Alan fant en beibislange i hagen her en dag! Den saa ut som en lang og rask meitemark! Ingfrid pleier aa leke med meitemarker... Aner ikke hva slags slange det var, men giftige beibislanger er visst ofte enda skumlere enn de voksne fordi de ikke posjonerer ut giften sin, men spruter ut alt paa en gang... Groess!
I morgen skal jeg sammen med en Mr Sautu som jeg nesten ikke kjenner til Chome for aa observere tre studenter i praksis. Det kan jeg jo mye om, -NOT! Vi skal vaere der i en natt. Lurer veldig paa hvordan det blir! 
Naa er det vafler paa gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar