onsdag 17. oktober 2012

Sleeping with lions.....?

Det var litt skummelt aa gaa paa do den natta!!!
-men den eneste naerkontakten vi hadde med dyr var heldigvis en honey badger (slags grevling?) som tusla rundt. Vi jentene hadde lagt oss kl 20 om kvelden, saa 0530 var Eirunn klar for en ny dag.
God morgen!

Bengt kom innom for aa si god morgen! Han og Viljar sov i et annet telt.

Ingfrid liker aa sove litt om morgenen
Viljar klar for frokost!

Det var enkel frokost, -frukt, frokostblanding og yoghurt. Helt greit klokka 06 om morgenen!

En troett gjeng, men klare til nye eventyr!
Paa venstre side et par fra USA, men hun var foedt i Botswana og levde sine barneaar forskjellige steder i Afrika. Paa hoeyre side et svensk par som jobber for den norske organisasjonen response network i Livingstone i 3 mnd og Emile som er fra Holland, men som bor her og der og blandt annet jobber paa gaard utenfor Stavanger noen mnd hver sommer (Viljar hadde seg en laaaang prat med han i bussen paa vei hjem:-))!

Doen!

Teltene vaare sett fra doen. Jenteteltet er helt til hoeyre i bildet
Etter frokost satt vi oss i safaribilen igjen:
Noe av det foerste vi traff paa var disse fuglene som koste seg i morgensola!


Her er en African fish eagle i et annet tre

Pelikaner!

Gribber! De spiser paa restene av en stakkars babyelefant. Dagen foer satt det en loeve og voktet paa den...
Det blei mye fugler!

Vi saa mange sebraer ogsaa, men de stakk helst av da vi kom. Dette bildet tror jeg Ingfrid tok! Eirunn tok ogsaa mange bilder, men hun satt med Bengt, saa jeg har ikke helt oversikt over hvilke...

Buffalo! Vi kom ganske naert dem denne gangen!

-og loeve! De er svaere!!!


-og morsomme!

Utsiktsbilde!
Vi saa veldig mange loever (18 til sammen!) og andre flotte dyr. Etter noen timer dro vi tilbake til campen og spiste brunsj.
Ingfrid var fornoeyd med teltet vaart!

Vi maatte vente noen timer paa campen, og det blei rimelig varmt! Jentene kjoelte seg ned i dusjen!

Kaldt og deilig!
Vet ikke helt om bildene er i rett rekkefoelge her, men etter noen timer venting og litt te og kjeks, satt vi oss i safaribilen igjen for en siste tur som gikk helt til grensa. Her er resten av bildene jeg plukka ut:
En annen flott kudumann

Denne giraffen fikk hjelp til aa fjerne lopper og insekter fra pelsen!

Sabelantilope! Vi saa mange av dem en annen gang vi var i Chobe, men ikke paa saa naert hold. Flott dyr!
Nysgjerrigper!

Selvportrett


Loevespor!

-og loeve. Igjen!
Nok et utsiktsbilde. Synes bare det er veldig fint i Chobe!










Vi hadde en flott tur!
Tilbake i Livingstone tok vi en tur paa Olgas sammen med det svenske paret. Olgas blir ekstra bra naar man ikke har vaert der paa en stund! Jeg la merke til at de andre snakka om at det var mye mygg og at de smurte seg, men jeg gadd ikke ta det saa noeye der jeg satt i shortsen min. Neste morgen trodde jeg at jeg hadde faatt elveblest paa knaerne, men da "utslettet" hadde roet seg litt etter halvannet doegn, fant jeg ut at det var myggestikk! -over 40 stk bare paa knaerne! Saann kan det gaa!
Hjemme ventet Kelvin og tre hunder som var glade for aa se oss. AAh, saa godt det hadde vaert aa komme hjem til en dusj! -men badekaret er vel til aa leve med fire uker til;-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar