søndag 8. januar 2012

En oppgave på jobb!

På et møte som egentlig handlet om karakterer for 1. og 2. års studentene fra i fjor, tok de også opp oppstarten og planlegginga av det nye året. Skoleåret begynner i januar på alle skoler her, bortsett fra ungene sin skole. De trengte en ekstra person i timeplanleggingskommiteen, og jeg ble spurt om jeg kunne melde meg frivillig. Klart det! Etterpå har jeg tenkt litt: Hvor mange timer har hver student pr uke? Hvor mange timer har hver lærer pr uke? Kan to klasser ha historie samtidig? Hvordan er klassene delt inn? Det eneste jeg vet, tror jeg, er at de kan være 150 i en klasse av og til, og at alle har to fag (av åtte) de velger selv pluss fire pedagogiske fag. Forventer de at jeg skal putte alt inn på en datamaskin og få ut noe fiks ferdig på 1-2-3? ULP!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar