fredag 9. desember 2011

Ny dag, nye opplevelser!

Ingfrid gråt seg til at jeg ble værende på skolen i hele dag. Jeg hadde egentlig ikke så mye annet viktig å gjøre, og dette var siste dagen jeg har mulighet til å være så lenge. Mye av formiddagen gikk med på øving til neste ukes store juleforestilling! Alle klassene skal bidra, og de er ganske flinke!
Klokka ti har alle ungene en snackpause, og det var da ssslangen ble oppdaget! Jeg tvang Viljar til å stappe i seg en gulrot og en kjeks før han sprang for å spille fotball med de andre. Litt etterpå registrerte jeg at veldig mange var samlet på stien mellom skolen og banen, og lurte litt på hva som stod på. Viljar så meg, og kom løpende mens han ropte at de hadde tatt en svær slange! En av gartnerne hadde tatt knekken på den med en murstein og hang den opp i et tre så alle kunne få se:-) Den rørte ganske mye på seg etter at den var død, synes jeg...:-/ ungene syntes det var veldig spennende en stund, men så var det nesten glemt. This is Africa!!! Det var enten en kobra eller en mamba. Vet ikke hva som er værst...?
En annen opplevelse for meg, men heldigvis mindre dramatisk, var at jeg kjørte bil for første gang! På venstre side! Med automatgir! Det gikk helt greit, og jeg var ganske fornøyd etterpå:-)
Etter skoletid var vi hos Tove og fikk super tidligmiddag! Vi fikk også hilse på Margareth, som antagelig skal være litt hushjelp og litt barnevakt når vi er seint ferdig på jobb. Hun virker søt og hyggelig, er erfaren og til å stole på. Mens vi var der kom ei av nabojentene, Faith, 6år, også på besøk. Hun er datter av en av våre kollegaer, og lekte kjempefint med våre jenter. I tillegg hadde hun med seg kjempemange mangoer, som er noe av det aller beste ungene vet! Det er mangoseason nå, og det er mangotrær over alt:-)
Værmeldinga sier at det er en kjempestorm på vei hit! Det virket som den var rett rundt hjørnet for noen timer siden, men nå er det egentlig ganske stille... Kanskje den ombestemte seg?
Lurer på hva morgendagen vil bringe!:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar