lørdag 17. desember 2011

   Skal jeg endelig få lagt ut diplomet til Ingfrid!?!? Har prøvd mange ganger, men ikke fått det til. Vel, - her er det!!!

Jeg skrev ingenting i går. Var trøtt og sovna rett etter ungene. Malariamedisinen har ikke gjort meg sinnsyk (tror jeg!), men jeg våkner etter 5-6 t av at leggene mine kjører show! Jeg har jo ikke akkurat prøvd det, men det føles litt som om noen har plassert mange elektroder på leggene og morer seg med å trykke på knappene eller no... Vel, når jeg legger meg så tidlig som ti, blir jeg vekket fire, og da er det liksom ikke aktuelt å ikke sovne igjen! Etter litt gåing og tøy og bøy, roet det seg, og jeg sov heeelt til klokka seks:-)
Da vi kom på skolen i morges, var det samling rundt et tre. Det viste seg at grunnen var en kamelon som klatret rundt! Da jeg gikk nært for å ta bilde, ble den rød på halsen og blåste seg opp. En pappa sa at når de blir sinte eller redde blir de røde, og så dør de. Heldigvis ble den bladgrønn igjen da jeg trakk meg unna:-)

Etter å ha revet seg løs fra en gråtende Ingfrid både mandag og tirsdag, var det veldig deilig å kunne dra fra skolen uten hyl og skrik i dag! Det var det en annen gutt som tok seg av. En mor i klassen til Ingfrid, (Karen, mor til Thale...!) har laget kostymer til hele klassen som de skal bruke på juleforestillinga i morgen kveld. Den skrikende gutten takla ikke å skulle ha på seg vest, hatt og tørkle rundt livet. Jentene var strålende fornøyde med sine røde kjoler! -men jeg fikk ikke lov å ta bilder før forestillinga...

På jobb i går var det møter hele dagen. Møtet skulle begynne kl 0900, så 0930 begynte det å sige inn litt folk. Vi rakk akkurat å starte møtet før teabreak kl 10! Fire personer hadde kjørt i tre dager fra et universitet i Tanzania for å komme på dette møtet. De/vi skal prøve å få i gang et samarbeid/utveksling. Møtet varte til 16, men med gode pauser og plenty med mat og drikke. Bengt og jeg måtte bytte litt på å være på møtet etter at ungene var henta på skolen, men jeg tror det var greit. Vi må få til en ordning sånn at noen kan være med ungene i huset noen timer noen dager i uka, for arbeidsdagen slutter ikke før 17... Eller, egentlig er vi visst på jobb døgnet rundt siden det er en boardingskole!
Lærerne her har faktisk ikke juleferie! Ikke sommerferie eller noen annen ferie heller. Når et semester er over og de fleste tar ferie noen uker, kommer nemlig studentene som har samlingsbasert undervisning. De kan bare komme i feriene når de har fri fra sine vanlige jobber. For et pes!!! Vi har tenkt å reise bort noen dager likevel:-)

På jobb i dag kom vi bittelitt videre med arbeidstillatelsesøknaden, men det meste av dagen gikk, for min del, med til å kjøpe bil! Jeg er nå den stolte eier av en Toyota RAV 4! Tove og jeg hadde beregnet å bruke to dager på forskjellige kontorer, men kl1610 fikk vi de siste papirene på at alt var i orden:-) Bilen har vært Tove sin det siste året, og da har den fungert utmerket!
Vi feiret med pizza hos Olgas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar